2015. április 21., kedd

Szófelhő készítése

Erre a hétre szófelhőket kellett készítenem, amik több dologra is nagyon hasznosan tudnak lenni az osztályteremben, kezdve egy videó/szöveg egyszerűbb feldolgozásától, a brainstorming-ig.
Az alábbi két szófelhőmet a tagxedo.com oldalon készítettem. Nagyon, egyszerűen és gyorsan elkészíthetők, és még regisztrálni sem kell az oldalra.
Az első nap alakú szófelhőm az utazás/nyaralás szókincsét tartalmazza. A diákok a szavak nagy részét már ismerhetik, de a szófelhőből kiindulva elmesélhetik társaiknak egy emlékezetes nyaralásukat/útjukat.



A másik szófelhőmet az óra elejére szánom. A diákok kitalálhatják belőle, hogy vajon miről lesz szó az órán. És ahogy a képen láthatjátok, bizony Londonról lesz szó, elsősorban a nevezetességeiről. (A London szót ki is vehetjük a felhőből ebben az esetben). Megbeszélhetjük, hogy ki járt már ott, milyen helyekről hallottak már/ismernek, az egyes helyeken mit lehet látni, stb. 
Emellett még úgy is felhasználható, hogy egy Londonról szóló szöveg elolvasása után, a szófelhő alapján párokban egymásnak be kell mutatni a várost és saját választás alapján ajánlani néhány nevezetességet, amit feltétlenül meg kellene nézni a másiknak. A pár egyik tagja lehet az utazási iroda vezetője, a másik az érdeklődő, az egyik fél ajánlja London, aztán cserélnek és a másik félnek pedig Dublint kell „reklámoznia”, de ahhoz most nem készítettem szófelhőt.
Élveztem a feladatot. Jó az, hogy bármilyen alakzatban készíthetünk szófelhőt, mert hozzáadhatunk saját formákat a meglévő repertoárhoz. Én is mindkét alakzatomat külső képként töltöttem fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése