2015. április 14., kedd

Digitális tananyag készítése


A diákok rendkívül élvezik az interaktív táblás feladatokat, nem is csoda, hiszen még nekem, felnőttként is élvezetes volt használni, amikor először próbálhattuk ki. Annak ellenére, hogy az egyetemen sok teremben van interaktív tábla, eddig még egyik órán sem volt alkalmam, hogy közelebbről is megismerkedhessek, hogy mit is tud ez a nagy fehértábla. Ezért nagyon örültem, hogy itt a MEP órán részletesen megismerhettük a tábla funkcióit, használatát Nagyon éveztem ezeket az órákat, és mivel minden fontos dolgot megnéztünk az órákon, így nem okozott gondot az interaktív táblához való tananyagkészítés, amit a Smart Notebook 11 programmal kellett elkészítenünk. Angol középhaladó csoportnak állítottam össze feladatokat, egy új tananyaghoz, aminek témája az érzések.
A diákok először is megnéznek egy 3 perces videót ’Mi a boldogság? Tanulj meg boldognak lenni!’ címmel. Az első dián a videón és képen kívül egy weblap linkje is látható, ami a témához kapcsolódik.


A videó másodszori meghallgatáskor, a diákok azt a feladatot kapják, hogy írják le az összes, videóban hallott melléknevet, amik majd felkerülnek az interaktív táblára is ellenőrzéskor. A következő két dián képek láthatóak, amikhez hozzá kell rendelniük az összeírt mellékneveket. Ha a képekre rákattintunk kiúsznak a képből, és meglátjuk a helyes válaszokat.




Amikor már minden jelentés tisztázódott és megbeszéltük, egy feleletválaszolós teszt kitöltése (5 kérdés) következik. Ezt a feladatot a Lesson Activity Toolkit sablonfeladatai segítségével készítettem. Itt az adott személyre legjellemzőbb érzést kell kiválasztaniuk.



 Végezetül a tanult melléknevek főnévvé alakítása az utolsó feladat. Amint a köröket megérintjük, megjelenik a helyes válasz. 


Az egész tananyagot itt találjátok: 
https://drive.google.com/file/d/0B2bYNufSj09lYTc0RldHbWQ2RzQ/view?usp=sharing

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése