Feladat: Keress egy általad
tanítani kívánt tananyaghoz digitális forrásokat!
Egy elképzelt angol tanórára kerestem digitális
anyagokat középfokú szinten lévő gimnazisták számára (9. osztálytól). Az óra
témája: környezetszennyezés/környezetvédelem.
A képeket az „Art is the answer” Facebook oldalon
találtam. Kivetítjük a képeket, és a gondolkozz-beszéld meg párban- oszd meg (Think-Pair-Share)
módszerrel a diákok párban megbeszélik a kép mondanivalóját, üzenetét, majd
néhányan az egész osztállyal megosztják saját és partnerük elgondolásait.
Videónak a következőt választottam:
Ezt a videót azért választottam,
mert gondolatébresztő és érdekes. Három részből áll, először a légszennyezésről
mutat képeket és eközben megdöbbentő feliratokat, majd a környezetszennyezés egyéb
fajtáit látjuk képekben. Ezután, egyfajta megoldás bemutatása következik egy
rövid dal formájában. A dal előtt megállíthatjuk a videót és megbeszélhetjük a diákokkal
közösen, hogy milyen környezetkárosítást látnak a képeken, hogy az egyén személyesen
mit tehet ezek ellen.
Egyéb anyagok:
http://www.ihbristol.com/free-english-exercises/test/esol-smc-the-environment-and-pollution
Ez a teszt szókincsellenőrzésre
nagyon jó, ugyanis a legfontosabb szavakra kérdez rá a környezet témában. Miután
a diákok kitöltötték, azonnal ellenőrizhetik, hogy helyesen válaszoltak –e,
illetve korrigálhatják a rossz válaszokat.
Ez a weboldal nagyon hasznos
lehet a diákok számára, különböző témákban rövid híreket olvashatnak,
hallgathatnak mind alap illetve középfokú szinten. Az általam megadott link témája:
Havazás Isztambulban, amiből már csak egy lépés a globális felmelegedés témája.
Tanárként pedig tanórai hanganyagként is felhasználhatók az itt lévő videók.
Reflexió:
Ezt a feladatot nagyon
élveztem, és nem jelentett megterhelést, mivel már eddig is sok digitális
anyagot gyűjtöttem a különböző egyetemi minitanításaimhoz, illetve a
magántanítványaim számára. A nyelvtanároknak szerencséjük van abból a szempontból,
hogy rengeteg idegennyelvű internetes forrás, weblap áll rendelkezésükre,
persze ezekből szelektálni kell, és a legmegfelelőbbet kiválasztani. A feladat
megoldása során nem is a források keresése, hanem inkább az vett el sok időt, hogy
azon gondolkodtam, hogy melyik videót, vagy képet válasszam ki, mert olyan sok
ötletem volt, és sok jó oldalt találtam.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése